وب

تو

نت

سئو سایت در دبی و امارات

برای سئو سایت در دبی و امارات با ما تماس بگیرید

چطور طراحی سایت موبایل بر جستجوی محلی و سئو تاثیر می گذارد؟

 

این روزها همه صحبت از موبایل می کنند. به مدد توسعه زیر ساخت های اینترنت و افزایش موبایل های هوشمند نزد کاربران افراد بیشتری امروز از این دستگاه ها برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند. البته گوگل هم این رفتار کاربران را تشخیص داده و وب داران را به توجه به این پدیده تشویق و یا حتی اجبار می کند.
امروز همه وب سایت ها به یک نسبت برابر ترافیک موبایلی و دسکتاپی دریافت نمی کنند. اما گوگل اعلام کرده است برخی وب سایت ها بازدید کننده موبایلی بیشتری دارند و بخش زیادی از این ترافیک با محل جغرافیایی رابطه دارد. در واقع کاربران موبایل زیاد برای یافتن کسب و کارها مانند رستوران، کافی شاپ و غیره در نزدیکی خود استفاده می کنند. و تقریبا یک سوم جستجو های موبایل مربوط به محل جغرافیایی است.
این بسیار طبیعی است که اگر کاربری در خانه یا محل کار به کامپیوتر دسکتاپ دسترسی دارد برای جستجو از آن استفاده کند. اما گاهی اوقات کاربران در حال انجام کار های دیگری هستند و ترجیح می دهند که دستگاه موبایل که دم دست هست استفاده کنند.
در این مقاله از وب تو نت درباره اینکه چطور طراحی موبایل یک وب سایت می تواند بر روی جستجوی محلی تاثیر بگذارد صحبت خواهیم کرد.

هفت استراتژی سئو تاثیر گذار در طراحی سایت موبایل و جستجوی محلی
امروز در کشوری مانند آمریکا 97% مشتریان از اینترنت برای یافتن کسب و کار ها استفاده می کنند. برای برخی از کاربران اینترنت یک منبع همیشگی است و 12% از کاربران برای پیدا کردن کسب و کار های جدید هر روز از آن استفاده می کنند و 29% هفته ایی یک بار این نوع جستجو را انجام می دهند.  نکته مهم درباره این جستجو ها این است که این کاربران در ابتدای مسیر تحقیق و خرید محصول هستند. پس اگر طراح و توسعه دهند وب بتواند به ذهن کاربران و رفتار آن ها آگاهی پیدا کند، بدانند که کاربران به دنبال چه هستند؛ چه سوالاتی دارند، می توانند با پاسخ به آن ها از این فرصت ها استفاده و تجربه کاربری بهتری بوجود آورند.
فکر می کنم متوجه شده اید که اگر می خواهید به حجم بیشتری از کاربر دست پیدا کنید باید طراحی را انتخاب کنید که برای کاربران موبایل مناسب باشد.
 
متادیتا سایت را برای کاربران موبایل طراحی کنید
امروز توسعه دهندگان وب به خوبی از اهمیت اساسی متادیتا ها در سئو وب سایت آگاهی دارند. تنها چند خط متا دیتا در هر صفحه وب می تواند اطلاعات مفیدی را به موتورهای جستجو بدهد. یکی از آن همین جستجوی محل کسب و کار است.
ما می خواهیم که متا دیتای وب سایت به گونه ایی طراحی شود که کاربران بیشتری بخصوص از نظر محلی به آن جذب شوند. چندین راه برای رسیدن به این هدف وجود دارد.
خوب اول از همه به این توجه کنیم که لینک وب سایت ما در صفحه نتایج جستجوی موبایل به چه شکل نمایش داده می شود. مثلا باید URL وب سایت به خوبی در یک خط جا شود، توضیحات آمده در پایین لینک به کامل و به خوبی نشان دهنده محتوای صفحه کسب و کار باشد، در ضمن همه این ها به خوبی در صفحه نمایشگر انواع موبایل دیده شوند. برای همین وب سایت های کسب و کار می توانند از Schema.org استفاده کنند. که به آن ها تگ هایی برای وارد کردن اطلاعات مهم و کاربردی برای بهتر ظاهر شدن در صفحه نتایج را ارائه می کند. مثلا نوع کسب کار: رستوران، نوع رستوران و جزئیات آن.
 
اندازه صفحه وب سایت در موبایل
در برخی وب سایت ها می توان از کاربر انتظار داشت که برای رسیدن به موضوع مورد نظر خود چند صفحه را اسکرول کنند. اما این نوع صفحات خیلی هم برای کاربران موبایل محلی ایده آل نیست. در این حالت ممکن است که کاربر خروج از وب سایت را به این نوع تجربه کاربری کسل کننده ترجیح دهد. توجه داشته باشید که ترک زود هنگام وب سایت توسط کاربران از نظر گوگل پسندیده نیست و نرخ پرش را افزایش می دهد. بنابراین ما باید در وب سایت پیمایشی را داشته باشیم که کاربران و موتورهای جستجو را راضی کند. برای همین برخس طراحان این روش استفاده می کنند که در همان نگاه اول بدون اسکرول صفحه، نام و نوع کسب و کار، اطلاعات تماس و یک CTA کاملا کاربردی را قرار می دهند.
خوب این اطلاعات و CTA چه چیزهایی می تواند باشد؟

آدرس
ساعت کار
CTA تماس، سفارش، رزرو و غیره
لیست محصولات یا منو
و غیره

همچنین می توان از منوهای همبرگری برای سازمان دادن هر آنچه در وب سایت است به خوبی استفاده کرد. این منو می تواند تا حد بسیار زیادی ناوبری وب سایت شما را بهبود بخشد.
شما می توانید با کم کردن مقدار اسکرول صفحه و حذف لایه های متداول در وب سایت موبایل تا حد زیادی سادگی ،راحتی و سرعت در پیمایش را به کاربران خود هدیه کنید.
 
محتوای بصری را در سئوی محلی سازی کنید
اگر وب سایت شما پر است از عکس های بزرگ (مثلا از محصولات) احتمال موفق بودن آن کم است. اما اگر شما محتویات بصری مانند عکس و ویدئو را برای سایت خود سفارشی کنید، شانس خوبی برای بهبود رتبه محلی سایت دارید.
اگر می خواهید همشهری ها یا مشتریان را در محله خود را هدف بگیرید بهتر است با قرار دادن تصاویر مشخصی از محل در وب سایت با آن ها ارتباط بر قرار کنید. این تصویر باید مشخص کننده محل و قابل شناسایی برای اکثر کاربران باشد. علاوه بر این تصویر بهتر است نشان دهند یک پیوند با افراد محلی باشد. اما برای جستجو چطور؟ اینجاست که باید از alt text بر روی تصاویر و ویدئو ها استفاده کرد. اینکار باعث می شود که سایت در جستجوی محلی بیشتر در دسترس باشد.
توجه داشته باشید که برای سئوی محلی در دسترس بودن عمومی وب سایت را قربانی نکنید. تنها شما باید در کلمات کلیدی و متا دیتا ها کلمات کلیدی را اضافه کنید.
 
اضافه کردن نظرات و امتیاز دهی
قرار دادن قسمت نظرات و امتیاز دهی در وب سایت روشی است برای کنترل صحبت هایی که درباره برند شما انجام می شود. اگر مشتریان و کاربران وب سایت شما محلی برای صحبت کردن نداشته باشند، این کار را در گوگل یا شبکه های اجتماعی یا هر جایی که دوست داشته باشند انجام می دهند.
هرچند راهی برای کنترل اینکه کاربران کجا نظر بدهند وجود ندارد، اما می توانیم با فراهم کردن این امکان در وب سایت روند بازخورد آنان را بهتر مانیتور کنیم. این کار نیز می تواند به نتایج جستجوی محلی شما تاثیر بگذارد.
بررسی ها نشان داده است که کاربران طرفدار این نوع امتیاز دهی و نظر سنجی در کسب و کار های محلی هستند. و نظرات مثبت می تواند تا 73% بازدهی وب سایت را بهبود بخشد. کاربران در زمان جستجو در لیست نتایج معمولا با دیدن امتیازات علاقه بیشتری به وب سایت شما پیدا خواهند کرد. حس اطمینان این امتیاز است که باعث کلیک کاربران بر روی یک لینک می شود.
 
طراحی یک صفحه ویژه محلی
هنگام طراحی وب سایت با مکان های مختلف، مطمئن شوید که یک صفحه اختصاصی برای هر مکان ایجاد کنید. مزایای زیادی هم برای خود سایت و همچنین مرتبط با سئو وجود دارد.
برای شروع، صفحات منحصر به فرد هر مکان، کار بازدیدکنندگان در زمان ورود به سایت را کم می کنند. شما احتمالا این صفحات محلی را قبلا مشاهده کرده اید که برای ده ها یا چند مکان متفاوت پر شده است، و دارای اطلاعات مربوط به آدرس، شماره تلفن، ایمیل، وب سایت و غیره هستند. اما با اختصاص دادن هر صفحه به محل جداگانه، لازم نیست نگران خوانایی صفحه و تمرکز کاربر باشید.
شما می توانید در صفحه خود یا منو ها دکمه ایی برای محل جغرافیایی قرار دهید که بدون سر در گم کردن بازدید کننده به راحتی دسترس باشد. همچنین شما می توانید محل کسب و کار خود را وارد یک نقشه Interactive کنید و در کنار آن اطلاعاتی مانند ساعت کاری، شماره تماس و حتی نظرات را نمایش دهید.
 
برای سئوی محلی دکمه CTA را کجای صفحه قرار دهیم؟
CTA را در مرکز و جلوی صفحه قرار دهید. همانطور که احتمالا متوجه شده اید، موضوعات متداولی از طریق این استراتژی اجرا می شود: سادگی و راحتی. هر چه با سرعت بیشتری اطلاعات را به بازدیدکنندگان خود از طریق تکنیک های طراحی هوشمند ارائه دهید، بیشتر احتمال ورود و یا تبدیل آن ها به مشتری وجود دارد.
همه از اهمیت این دکمه ها آگاهی دازند، بدیهی است که در مورد طراحی دکمه های CTA برای تلفن همراه: آنها را بزرگ، رنگارنگ، قابل کلیک، و در منطقه انگشت شست طراحی کنید. اما در مورد محل قرار دادن چطور؟ بعضی ها استدلال می کنند که دکمه CTA  یا دعوت به عمل همیشه باید در منطقی ترین مکان ها قرار گیرد. در بسیاری از موارد، پس از یک بخش توصیفی متقاعد کننده کاربران دلیل مناسبی برای کلیک کردن دارند. اما در موبایل ها شما زمان زیادی برای ارتباط گرفتن با مشتری ندارید پس بهتر است که CTA را در وسط صفحه قرار دهید.
مثلا تصور کنید که وب سایت شما امکان رزرو کردن هتل را فراهم می کند. این CTA باید در همه صفحات بدون اینکه مزاحمتی ایجاد کند قرار داشته باشد. پس اگر می خواهید تعداد بیشتری از بازدید کنندگان به مشتری تبدیل شوند CTA را در بهترین و مقابل دسترس ترین قسمت صفحه قرار دهید.
 
برای سئو بهتر FEATURE ها را دسته بندی کنید
آخرین استراتژی که من توصیه میکنم، کمتر درباره طراحی است، و آن درباره FEATURE  هاست که می توانید در سایت خود اعمال کنید تا بازدید کننده تجربه شخصی تری داشته باشید.
خدمات جغرافیایی و مکان یابی در چندین سال اخیر موضوع بسیار داغی بوده است. کاربران تلفن همراه مایل به ارائه محل خود به برنامه ها هستند و در عوض آن یک تجربه با ارزش به دست می آورند. من اعتقاد دارم که هنگام طراحی وب سایت های تلفن همراه برای کاربران جستجوی محلی باید همین کار را انجام دهید.
با استفاده از ویژگی های جغرافیایی، شما می توانید فرصتی برای بهبود تجربه بازدیدکنندگان فراهم کنید به طریقی که یک وب سایت خبری جهانی نمی تواند.
تصور کنید که شما یک کسب و کار زنجیره ایی را مدیریت می کنید. وب سایت موبایل شما در زمان ورود کاربر به وب سایت محل جغرافیایی آن را با GPS دستگاه بدست می آورد و نزدیک ترین شعبه را به کاربر پیشنهاد می دهد.
در مثالی دیگر وقتی که یکی از شعب شما در حال بر گذاری حراج است شما با شناسایی کاربران در آن محدود جغرافیایی می توانید آن ها را اطلاع از قیمت های جدید تشویق به خرید کنید.
 
کلام آخر
توصیه هایی که ما در این مقاله از وب تو نت داشتیم، جدا از طراحی واکنش گرا برای کاربران موبایلی وب سایت است. این توصیه ها مخصوص کسانی است که کسب و کارشان بسیار به موقعیت جغرافیایی آن ها بستگی دارد. بنابراین می توانید علاوه بر یک سئوی عمومی بر روی سئوی محل جغرافیایی کسب و کار خود تمرکز کنید. در این حالت شما می توانید تعداد بیشتری از کاربران را جذب کرده و که اکثر آن ها نیز کاربران موبایل هستند.