راه های افزایش فروش فروشگاه
4.2/5 – (20 امتیاز)
یکی از اولین دغدغه و هدف هر فروشگاه اینترنتی افزایش فروش و در نتیجه به دست آوردن درآمد بالا می باشد.
بیشتر افرادی که کالایی را می فروشند و یا خدماتی را ارائه می دهند و به دنبال افزایش مشتری و افزایش فروش هستند از فروش خود راضی نیستند و به دنبال راه کارهایی برای افزایش فروش و افزایش مشتری هستند. در صورتی که یک کسب و کار دارای فروش بیشتر باشد بزرگ می شود و در غیر این صورت با مشکلات زیادی مواجه می شود. عوامل زیادی در افزایش مشتری و در نتیجه افزایش فروش یک شرکت یا فروشگاه تاثیر گذار هستند. در این مقاله قصد داریم درمورد راه های افزایش فروش فروشگاه صحبت کنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
روش های افزایش فروش اینترنتی
برای موفق شدن در فروش خدمات یا محصولات لازم است با ترفندها و راه های افزایش فروش اینترنتی آشنا شوید چراکه رقابت شدیدی میان فروشگاه های اینترنتی وجود دارد. بنابراین در صورتی که یک فروشگاه اینترنتی دارید و تمایل دارید محصولات یا خدمات خود را به فروش برسانید و در نتیجه به درآمد بالایی برسید لازم است یک سری نکات را رعایت نمایید. در این بخش راه های افزایش فروش اینترنتی فروشگاه را بیان می کنیم.
کاهش ریسک مشتری: زمانی که یک کاربر برای اولین بار وارد سایت شما می شود چون شناختی نسبت به شما ندارد، اطلاعات شخصی خود را در اختیار شما قرار نمی دهد. بنابراین یکی از مهم ترین روش های افزایش فروش اینترنتی کاهش ریسک مشتری می باشد. پس لازم است از روش های مختلفی مانند: دریافت نماد الکترونیکی و قرار دادن آن در دید مشتری، دادن مشاوره رایگان به مشتری برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز قبل از خرید، تمکان بازگشت وجه به مشتری و … برای جلب اعتماد مشتری استفاده نمایید.
نمایش سبد خرید: یکی دیگر از ترفندهای فروش اینترنتی استفاده ی صحیح از سبد خرید می باشد. بهبود تجربه ی کاربری می تواند باعث کاهش ترک سبد خرید توسط مشتری و افزایش فروش سایت شما شود.
کوتاه نمودن فرآیند خرید: یکی دیگر از راه های افزایش فروش فروشگاه، کوتاه نمودن فرآیند خرید می باشد. با توجه به بررسی ها سریع و آسان بودن فرآیند پرداخت یکی از مهم ترین عوامل در افزایش رضایت و خرید مشتری ها می باشد.
ارسال رایگان محصولات: از مهم ترین راه های افزایش فروش ارسال رایگان محصولات به مشتری است. یکی از دلایل ترک سبد خرید توسط مشتری ها، هزینه ی ارسال کالا می باشد. بنابراین در صورتی که یک سایت بخواهد میزان فروش بیشتری را داشته باشد بهتر است که به این نکته توجه نموده و میزان هزینه ی ارسال کالا را کاهش دهد.
نمایش هزینه های کاربران: یکی دیگر از مهم ترین راه های افزایش فروش اینترنتی شفافیت و سادگی می باشد. بهتر است فرآیند خرید و تجربه ی کاربری سایت خود را بهینه سازی نمایید. بهتر است در اولین فرصت هزینه ها را به مشتری نمایش دهید. زیرا بسیاری از مشتری ها سبد خرید را به علت هزینه ی اعلام نشده ترک می کنند. بنابراین بهتر است که همان اول هزینه ها را به مشتری نمایش دهید.
امکان ارسال هدیه توسط مشتری به دیگران: بیشتر فروشگاه های اینترنتی بزرگ امکاناتی مانند: ارسال هدیه به دوستان، کارت هدیه و … را برای مشتری های خود فراهم نموده اند. مشتری ها با استفاده از این امکانات می توانند نیازهای دوستان و آشنایان خود را با ارسال هدیه رفع نمایند. در صورتی که از این تکنیک ها در فروشگاه خود استفاده نمایید از مزایای زیادی برخوردار می شوید که از جمله مهم ترین مزیت آن افزایش فروش اینترنتی می باشد.
استفاده از گزینه های مختلف پرداخت: یکی از راه های افزایش نرخ تبدیل مخاطبان به مشتری استفاده نمودن از گزینه های پرداخت مختلف است. در صورتی که بستر مناسبی را برای خرید مشتریان ایجاد نکرده باشید تبلیغات نمی تواند باعث افزایش خرید شود. بنابراین در صورتی که روش های پرداخت مختلفی را به سایت خود اضافه نمایید میزان فروشتان نیز افزایش پیدا می کند.
نمایش مراحل فرآیند خرید: یکی دیگر از مهم ترین راه های افزایش فروش آنلاین و جلوگیری از سردرگمی مشتریان نشان دادن مراحل پیشرفت خرید با آن ها می باشد. در صورتی که بتوانید به سادگی به آن ها نشان دهید که در کدام مرحله از خرید هستند و چه مراحل دیگری را برای تکمیل فرآیند خرید باید طی کنند. در صورتی که فروشگاه اینترنتی شما با سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته شده است می توانید این امکان را به راحتی با نصب افزونه به سایت خود اضافه نمایید.
قرار دادن عکس های مختلف برای محصولات: معمولا مشتری ها علاقه دارند که تعداد زیادی تصاویر با کیفیت مربوط به محصول مورد نظر خود را قبل از خرید مشاهده نمایند و تصاویر را بزرگ کنند و بچرخانند و همچنین رنگ بلندی آن ها را مشاهده کنند بنابراین بهتر است این امکان را برای آن ها فراهم کنید تا با فروش بیشتر محصولات خود به درآمد بالایی برسید.
اجباری نبودن ثبت نام: بهتر است که برای افزایش فروش محصولات خود قبل از آن که کاربر به مرحله ی نهایی پرداخت برسد او را به ساخت حساب کاربری مجبور نکنید. بنابراین با استفاده از این روش دیگر کاربر نیازی به طی کردن مراحل ثبت نام ندارد و فقط اطلاعات اصلی خود را در اختیار شما می گذارد تا بتواند محصولی را خریداری نماید.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
به مجموعه ی تمام فعالیت هایی که در راستای تبلیغ محصول، خدمات، برندها و بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت انجام می شوند دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی گفته می شود. در دیجیتال مارکتینگ مشتریان دارای اهمیت زیادی هستند به همین دلیل شرکت ها با استفاده از ابزارهای مختلف مانند وب سایت، ایمیل، موبایل، شبکه های اجتماعی و … سعی می کنند رفتار مشتریان را بررسی نمایند تا بتوانند تبلیغات خود را در زمان مناسب و برای تعداد زیادی از کاربران منتشر کنند و در نتیجه بهترین بازخورد را دریافت نمایند. با توجه به این که امروزه تعداد زیادی از افراد در اینترنت هستند لذا همه ی شرکت ها برای موفق شدن باید در فضای اینترنت فعالیت نمایند. و از آن برای جلب مشتری و معرفی کالا و خدمات استفاده نمایند.
روش های دیجیتال مارکتینگ
زمانی کسب و کارهای اینترنتی موفق می شوند که بتوانند از کاربردی ترین روش های بازاریابی دیجیتال برای پیشرفت در کسب و کار خود استفاده نمایند. بنابراین لازم است انواع روش های مربوط به دیجیتال مارکتینگ را بشناسید. در ادامه بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ را معرفی می کنیم.
بازاریابی موتورهای جست و جو: بازاریابی در موتورهای جست و جو به دو طریق امکان پذیر است. یک روش آن ترافیک ارگانیک است که در این روش فعالیت های شما باید به گونه ای باشد که موتورهای جست و جو وب سایت شما را بهتر در معرض جست و جوی کاربران قرار دهند که این کار باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود. روش دیگر ترافیک خریداری شده است در این روش در ازای مجبور کردن موتورهای جست و جو به نمایش سایتتان به مخاطبان هزینه پرداخت می کنید.
بهینه سازی برای موتورهای جست و جو: یکی از کاربردی ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بهینه سازی برای موتورهای جست و جو می باشد. در واقع سئو یا بهینه سازی وب سایت به شما کمک می کند تا با استفاده از روش های درست به جایگاه بهتری در صفحه ی نتایج موتورهای جست و جو برسید. به طور کلی وب سایتی در کسب و کار خود موفق می شود و به درآمد بالا می رسد که دارای جایگاه مناسبی در نتایج جست و جوی گوگل داشته باشد.
بازاریابی محتوا: برای فروش یک محصول لازم است آن را معرفی نمایید بنابراین با استفاده از تولید محتوای با کیفیت که در آن اصول سئو رعایت شده باشد می توانید نظر مشتریان زیادی را برای فروش محصولات خود جلب کنید. در واقع بازاریابی محتوا رابط مستقیمی میان شما و مشتریان می باشد.
بازاریابی درونگرا: یکی دیگر از روش های بازاریابی، بازاریابی درونگرا می باشد. هدف بازریابی درونگرا جلب توجه و اعتماد کاربران می باشد. در واقع در بازاریابی درونگرا رضایت و اعتماد مشتری در اولویت قرار دارد. این روش باعث بهبود کیفیت داخلی سایت می شود. در بازاریابی درونگرا از روش هایی مانند: اعتماد سازی، تخفیف، ارائه ی محتوای با کیفیت و … استفاده می شود.
بازاریابی شبکه های اجتماعی: با توجه به این که امروزه بسیاری از افراد از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، بازاریابی شبکه های اجتماعی روش بسیار خوبی برای شما جهت تلیغ و فروش محصول می باشد. شبکه های مشتری یکی از بهترین منابع برای جلب مشتری هستند.
استراتژی محتوا: استانداردهای مربوط به بازاریابی محتوا را استراتژی محتوا برای ما مشخص می کند. مواردی چون زمان انتشار محتوا، چگونگی بازاریابی محتوا و … به استراتژی محتوا مربوط می شوند. بنابراین آنالیز و شناخت کامل سلیقه ها و خواسته های کاربران وظیفه ی یک استراتژیست محتواست تا بتواند بازاریابی محتوا را به صورت درستی بکار ببرد.
تبلیغات بر اساس کلیک: یکی از ابزارهای تبلیغاتی مربوط به دیجیتال مارکتینگ تبلیغات بر اساس کلیک می باشد. بر اساس این روش صاحبان وب سایت ها هزینه ای را از شما درخواست می کنند و بر اساس آن بودجه برای شما اعتبار تعیین می کنند.
بازاریابی موبایلی: با توجه به این موضوع که اکثر مردم از موبایل های هوشمند استفاده می کنند بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ بسیار مورد توجه قرار گرفته است. دسترسی کاربران به کسب و کار دیجیتالی شما از طریق موبایل بسیار راحت می باشد زیرا کاربران موبایل در هر زمان و مکانی می توانند از طریق برند شما نیاز های خود را رفع نمایند.
ایمیل مارکتینگ: ایمیل مارکتینگ با تبلیغات ایمیلی متفاوت می باشد. تبلیغات ایمیلی شامل یک ایمیل ساده برای معرفی برند می باشد. ایمیل مارکتینگ از جمله ابزارهای قابل توجه در بازاریابی دیجیتال می باشد که هدف از آن ایجاد ارتباط بلند مدت با کاربران می باشد. روش بازاریابی از طریق ایمیل بعد از فروش محصول نیز ادامه دارد به این صورت که خدمات پس از فروش و قدردانی از خرید را از طریق ایمیل به مشتریان ارسال می کند.
تولید محتوا: تولید محتوا شامل ایجاد مطالب باکیفیت و مفید، فایل های صوتی و تصویری بهینه شده برای برقراری ارتباط میان مشتریان و کسب و کارها می باشد. برای پیشرفت برند تولید محتوای اصولی دارای اهمیت ویژه ای می باشد. محتوای با کیفیت به سوالات و نیازهای کاربران پاسخ می دهد و باعث جلب رضایت و اعتماد آن ها می شود. همچنین بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو تاثیر مستقیمی بر روی رتبه ی سایت شما در نتایج گوگل دارد. بنابراین لازم است محتوا را با توجه به استانداردهای گوگل و سئو پیش ببرید تا بتوانید نتایج قابل فبولی را به دست آورید.
تبلیغات اینترنتی چیست؟
در وب سایت ها، اپلیکیشن ها و یا رسانه های اجتماعی تبلیغات زیادی وجود دارد، با استفاده از اینترنت این تبلیغات را می توان مشاهده نمود. به این گونه تبلیغات، تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات آنلاین می گویند. یکی از تاثیر گذارترین روش های بازاریابی برای هر برند، تبلیغات اینترنتی می باشد.
انواع تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی دارای انواعی می باشد و به روش های مختلفی انجام می شود در ادامه انواع روش های تبلیغات اینترنتی را معرفی می کنیم.
تبلیغات بنری
اولین و ساده ترین نوع تبلیغات آنلاین، مربوط به تیلیغات بنری می باشد. در این روش یک بنر تمام صفحه و یا در سایز کوچکتر به مخاطبان نمایش داده می شود. با استفاده از روش تبلیغات بنری به سادگی می توان محصول و یا خدمات خود را به مخاطبان معرفی نمود. می توانید بر روی تبلیغات بنری مربوط به کسب و کار خود یک دکمه قرار دهید و مخاطبان را به ورود به یک صفحه تشویق کنید.
تبلیغات ویدیویی
نوعی دیگر از تبلیغات اینترنتی به تبلیغات ویدیویی مربوط می شود. با استفاده از یک ویدیو می توانید خدمات یا محصولات خود را به مخاطبان معرفی نمایید و در انتهای ویدیو یک بنر قرار دارای دکمه دهید که مخاطبان تشویش به کلیک نمودن بر روی آن شوند.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
یکی از پر مخاطب ترین رسانه های دیجیتال شبکه های اجتماعی هستند. با استفاده از تبلیغ در شبکه های اجتماعی می توانید مشتری های زیادی را به دست آورید.
تبلیغات ایمیلی
یکی دیگر از روش های پر طرفدار آنلاین تبلیغات ایمیلی می باشد. از طریق ارسال ایمیل به مخاطبان خود می توانید آن ها را به خرید محصول یا استفاده از خدمات خود تشویق نمایید.
روش های تبلیغات در گوگل
گوگل ادز یک روش تبلیغاتی است که توسط گوگل ایجاد شده است و به افراد اجازه می دهد تا کسب و کار خود را بر روی نتایج جست و جوی گوگل و شبکه ی آن تبلیغ کنند. پرداخت هزینه در این روش تبلیغاتی به ازای هر کلیک می باشد. به نحوی که تبلیغ کنندگان به ازای هر کلیک بر روی آگهی هزینه ای را پرداخت می کنند. در ادامه انواع روش های تبلیغ در گوگل را بیان می کنیم:
تاثیر گوگل ادز بر روی فروش با تبلیغات بنری
تبلیغات مبتنی بر متن با استفاده از روش قرار گرفتن در صفحه ی نتایج جست و جو به شما اجازه می دهد تا با استفاده از کلمات کلیدی مخاطب خود را هدف قرار دهید. تبلیغات بنری مبتنی بر بنر می باشد، که با نشان دادن تبلیغات تصویری خود به مخاطبانی که به محصولات شما علاقمند هستند ولی اکنون این گونه محصولات را نمی خواهند، از برند، خدمات و محصولات خود آگاه می کنید. این نوع روش تبلیغ در گوگل می تواند در حساب کاربری، برنامه ها و یا ویدیو های شما به نمایش گذاشته شود. با استفاده از روش تبلیغات نمایشی گوگل می توانید کسب و کار خود را به مخاطبان هدف معرفی نمایید.
تبلیغات در صفحه ی نتایج جست و جوی گوگل
این نوع از تبلیغات دارای محتوای متنی می باشند. این تبلیغات را در صفحه ی نتایج موتور جست و جوی گوگل در بالا یا پایین صفحه می توانید ببینید. گوگل ادز زمانی بر روی فروش محصول از این روش موثر است که در مقابل مشتری هایی قرار گرفته باشید که آماده ی خرید محصول می باشند. بنابراین مخاطبانی را هدف قرار دهید که به دنبال محصول یا خدماتی هستند. با توجه به این که تبلیغات به صورت متن است برای موثر شدن لازم است دارای کیفیت بالایی باشند.
تبلیغات ویدیویی گوگل ادز
در تبلیغات ویدیویی گوگل ادز می توانید از هدف گیری جمعیتی استفاده کنید و مطابق با سن، جنسیت و علایق به مخاطبان خاص خود برسید. آگهی های ویدیویی دارای تایم 5 ثانیه ای هستند که مخاطبان شما می توانند قبل از این که ویدیوی مورد نظر خود را ببینند، ابتدا تبلیغ آن را مشاهده نمایند. بنابراین شما تنها 5 ثانیه فرصت دارید که پیام خود را به مخاطب برسانید و نظر او را جلب کنید. یکی از شبکه های اجتماعی که متعلق به گوگل می باشد یوتیوب است که مانند موتور جست و جو عمل می کند بنابراین شما می توانید مخاطبان خود را در یوتیوب با توجه به چیزی که تماشا می کنند هدف قرار دهید.
تبلیغات در اپلیکیشن ها
در صورتی که برای کسب و کار خود اپلیکیشن طراحی نموده اید می توانید با استفاده از گوگل ادز آن را با تبلیغات اپلیکیشن در بزرگ ترین فضا ها به نمایش بگذارید و آن را تبلیغ کنید تا افراد زیادی آن را نصب نمایند. بر خلاف انواع دیگر تبلیغات نیازی به ساخت تبلیغ برای این روش ندارید و آگهی های شما به طور خودکار طراحی می شوند. تنها مواردی مانند: متن تبلیغ، بودجه، زبان مورد نظر و مکان های مورد نیاز برای کمپین خود را در اختیار گوگل قرار می دهید.
تبلیغات فروشگاهی
تبلیغات فروشگاهی در گوگل مبتنی بر محصولات هستند. که به صورت خاصی برای جست و جوی محصول در گوگل نمایش داده می شوند. مخاطب این روش تبلیغ افرادی هستند که آماده ی خرید یا استفاده از محصولات یا خدمات شما هستند. در تبلیغات فروشگاهی تصویری از یک محصول را به همراه نام آن، قیمت و نام فروشگاه را نشان می دهند. مخاطبان هدف این نوع تبلیغات قبل از این که از فروشگاه آنلاین بازدید کنند اطلاعات مهم مربوط به محصول مورد نظر خود را از این طریق دریافت می کنند.
ساخت فروشگاه اینترنتی
هر کسب و کاری لازم است برای پیشرفت در کار خود یک فروشگاه اینترنتی داشته باشد. بنابراین قبل از هر چیز بهتر است با مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی آشنا شوید. اولین قدم در مورد ساخت سایت فروشگاهی، انتخاب هاست و فضای میزبانی مناسب می باشد. بهتر است در ابتدای کار از فضای کمتری برای سایت خود استفاده نمایید تا هزینه ی کمتری را پرداخت کنید و به مرور زمان با افزایش تعداد بازدید کنندگان به فروشگاه اینترنتی و افزایش حجم اطلاعات، محصولات و داده های سایت، به فضای میزبانی یا هاست بیشتری نیاز دارید که لازم است برای ارتقاء هاست خود هزینه ی بیشتری را پرداخت کنید. انتخاب هاست به دلیل سرعت بالا آمدن سایت، پشتیبانی از حجم اطلاعات بارگذاری شده، امنیت وب سایت، پشتیبانی و پاسخگویی و قابلیت حمایت از بازدید بالای سایت، دارای اهمیت می باشد. گام دوم انتخاب نام مناسب و در ارتباط با زمینه ی فعالیتتان می باشد. در واقع نام فروشگاه تاثیر زیادی در معرفی و جذب مشتری دارد. نتم فروشگاه یا دامنه ی آن باید به نحوی انتخاب شود که پیدا کردن آن راحت باشد. ثبت دامنه هزینه ی پایینی دارد ولی می تواند در آینده ی کسب و کار اینترنتی شما موثر باشد. گام بعدی طراحی و ساخت نمای داخلی فروشگاه می باشد. بهتر است که ابتدا بهترین سیستم فروشگاه ساز را انتخاب نمایید. سپس با توجه به سلیقه ی خود سایت مورد نظرتان را طراحی نمایید. طراحی سایت روش های گوناگونی دارد که در صورتی که مایلید می توانید طراحی سایت خود را به یک شرکت طراحی سایت معتبر بسپارید.
سخن پایانی
در این مقاله در مورد راه های افزایش فروش فروشگاه صحبت کردیم. طبق مطالب بیان شده لازم است افرادی که دارای کسب و کار هستند برای خود یک وب سایت نیز طراحی کنند و با روش های دیجیتال مارکتینگ آشنا شوند. با توجه به زیاد بودن کسب و کارها و رقابت زیادی که میان آن ها هست کسب و کاری موفق می شود و به درآمد بالا می رسد که از بهترین روش های فروش استفاده نماید. شما می توانید سفارشات مربوط به طراحی سایت خود را به شرکت طراحی وب سایت وب تو نت بسپارید. شرکت وب تو نت آماده ی دریافت سفارشات مربوط به طراحی انواع سایت های فروشگاهی، وردپرسی، خبری، ورزشی، شخصی و … می باشد.