وب

تو

نت

سئو سایت در تبریز

برای سئو سایت در تبریز با ما تماس بگیرید

راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام

 

این روز ها آنلاین شاپ ها بخش بزرگی از اینترنت را تشکیل داده اند و به بزرگترین درگاه های تعاملی در دنیای دیجیتال تبدیل شده اند. در گذشته آنلاین شاپ ها تنها به وب سایت های فروشگاهی ختم می شد. اما امروزه با گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، بسیار از آنلاین شاپ ها در این بستر ها شروع به کار کرده اند. در ادامه به بررسی راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام خواهیم پرداخت.

طراحی سایت فروشگاهی
سال های زیادی از طراحی اولین وب سایت فروشگاهی نمی گذرد، هیچ کس آن زمان فکر نمی کرد که در سال ۲۰۲۲ میلادی سایت های فروشگاهی جز جدا نشدنی از دنیای وب شود. این روز ها اغلب افراد کالا های مورد نیاز خود را از طریق فروشگاه های اینترنتی خریداری می کنند.
ارسال کالا به محل، پرداخت آنلاین از طریق درگاه های بانکی، سبد خرید، تخفیفات مختلف و ده ها قابلیت دیگر باعث محبوبیت خرید از فروشگاه های اینترنتی شده است. با آنکه فروشگاه های اینترنتی جایگاه خوبی در میان مردم به دست آورده اند، با این حال نمی توان از فروش آنلاین به واسطه شبکه های اجتماعی غافل شد.
شما می توانید در کنار وب سایت فروشگاهی خود، در صفحات اجتماعی نیز فعالیت تجاری داشته باشید. توصیه اغلب بازاریاب ها این است که برای شروع فعالیت تجاری آنلاین، طراحی و ایجاد وب سایت ضروری و لازم است. بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای خرید اینترنتی از وب سایت های فروشگاهی استفاده کنند. در ادامه در این باره بیشتر خواهیم گفت.
طراحی فروشگاه اینترنتی موارد بسیاری را شامل می شود. به همین دلیل قبل از هر اقدام برای طراحی وب سایت لازم است برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. اگر قصد طراحی وب سایت فروشگاهی را دارید می توانید با مشاوران و بازاریاب های ما مشاوره آنلاین و یا حضوری داشته باشید. آنها به طور دقیق مراحل راه اندازی یک سایت فروشگاهی را به طور رایگان به شما شرح خواهند داد. ایجاد و طراحی وب سایت فروشگاهی معایب و مزایایی به همراه دارد که شما با توجه به شرایط کسب و کار خود می توانید روش های مختلف فروش اینترنتی را انتخاب نمایید.
مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی دارای قابلیت های مختلفی نظیر سبد خرید هستند.
خرید از سایت فروشگاهی در هر زمانی از شبانه روز امکانپذیر است.
اغلب فروشگاه های اینترنتی دارای درگاه پرداخت آنلاین هستند و مشتری با هدایت به درگاه بانک به راحتی می تواند هزینه خرید خود را پرداخت نماید.
برای راه اندازی سایت فروشگاهی نیاز به اخذ مجوز های لازم فعالیت تجاری آنلاین است. به همین دلیل امکان کلاهبرداری از مردم وجود ندارد و اعتماد مردم نسبت خرید اینترنتی از این روش بیشتر است.

معایب طراحی سایت فروشگاهی

وب سایت های فروشگاهی قابلیت های مختلفی دارند به همین دلیل طراحی آنها مدت زمان زیادی می خواهد.
با توجه به قابلیت های مختلف فروشگاه اینترنتی هزینه طراحی سایت کمی بالا خواهد بود.
برای مدیریت سایت فروشگاهی بسته به وسعت کسب و کار خود به حداقل دو کارمند آشنا به طراحی سایت نیاز دارید. به
همین دلیل مدیریت فروشگاه اینترنتی نیاز به هزینه ماهانه خواهد داشت.

سایت فروشگاهی در مقابل شبکه های اجتماعی
در چند سال اخیر گسترش تعداد کاربران فعال در شبکه های اجتماعی باعث تغییرات بسیاری در شبکه های اجتماعی شده است. اغلب این شبکه ها نظیر اینستاگرام با هدف تعامل کاربران با یکدیگر و به اشتراک گذاری تصاویر مختلف راه اندازی شد. اما اینک اغلب افراد این شبکه ها را برای فعالیت های اقتصادی و تجاری خود استفاده می کنند.
از آنجایی که راه اندازی صفحه و ایجاد حساب کاربری در اینستاگرام و دیگر رسانه های اجتماعی رایگان است، مردم ترجیح می دهند فعالیت تجاری خود را از این قبیل بستر ها آغاز کنند. اما این کار معایب و مزایایی به همراه خواهد داشت که به آنها می پردازیم.
مزایای راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام

فعالیت تجاری در این شبکه تا حدودی رایگان است، اما می توان برای دسترسی به قابلیت های بیشتر فروش و عرضه کالا مبالغ مختلفی را پرداخت نمود. البته دسترسی به این قابلیت ها برای کاربران ایرانی کمی دشوار است.
در مدت زمان بسیار محدودی می توان یک آنلاین شاپ راه اندازی نمود. شما به محض ساخت حساب کاربری می توانید فعالیت تجاری خود در این پلتفرم را آغاز کنید.
افراد زیادی در سطح جامعه از اینستاگرام استفاده می کنند. مردم در طول روز میانگین یک ساعت از وقت خود را صرف فعالیت در اینستاگرام می کنند.
به دلیل رایگان بودن استفاده از اینستاگرام، اغلب اقشار جامعه از آن استفاده می کنند. همچنین استفاده از آن محدودیت سنی ندارد و مردم با هر سن و سالی در این شبکه فعالیت اینترنتی می کنند.
شما در این پلتفرم به صورت مستقیم می توانید با مخاطب خود تعامل داشته باشید. با ارسال پیام در دایرکت می توان با کاربران ارتباط برقرار نمود.
اگر وب سایت داشته باشید و در کنار آن در اینستاگرام فعالیت کنید به راحتی می توانید به تبلیغ محصولات و سایت خود بپردازید. همچنین امکان به اشتراک گذاری لینک صفحات سایت در اینستاگرام وجود دارد.
تبلیغات در این بستر به صورت گسترده و با انتخاب گروه هدف امکان پذیر است.
امکان گزارش دهی تبلیغات و بازخورد فعالیت تبلیغاتی وجود دارد.

معایب راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام

امکان پرداخت آنلاین از طریق درگاه بانکی در این فضا وجود ندارد و مشتری مجبور است برای پرداخت هزینه خرید خود از روش کارت به کارت استفاده نماید.
با توجه به نبود نظارت بر این فضا متاسفانه در سال های اخیر بسیاری از صفحات به کاربران خود کلاهبرداری کرده اند.اینستاگرام یک پلتفرم خارجی است و صاحبان آن هر زمان که می خواهند می توانند این شبکه را برای بسیاری از کاربران مسدود کنند. همچنین مقامات هر کشوری نیز می توانند به هر دلیل دسترسی به این شبکه را برای کاربران خود از طریق فیلترینگ مسدود کنند.
اعتماد مردم نسبت به خرید اینترنتی از طریق شبکه های مجازی به دلیل نبود مجوز های لازم کم است.
آنلاین شاپ ها در اینستاگرام فاقد سبد خرید هستند.
کاربران نمی توانند در هر زمان از شبانه روز به خرید از آنلاین شاپ ها بپردازند و شرط خرید آنها آنلاین بودن ادمین فروشگاه است.

موارد ذکر شده در بالا تنها بخشی از مزایا و معایب راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام است. با این حال شما می توانید با توجه به هدف و برنامه ای که دارید فروشگاه خود در این رسانه اجتماعی را راه اندازی نمایید. در این راه می توانید از خدمات اینستاگرام ما بهرمند شوید. کارشناسان دیجیتال مارکتینگ شرکت طراحی وب سایت وب تو نت می توانند با ارائه خدمات اینستاگرام مارکتینگ به شما عزیزان در راه اندازی آنلاین شاپ کمک نمایند.
راهنمای راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام
اگر وب سایت فروشگاهی دارید یا آنکه به دنبال راه اندازی یک تجارت خاص مانند فروش کالایی خاص هستید، اینستاگرام می تواند بهترین بستر برای دیجیتال مارکتینگ باشد. شبکه های اجتماعی در کنار وب سایت ها به خوبی می توانند باعث افزایش مخاطبان کسب و کار های مختلف شوند.
بازاریابی اینستاگرام نه تنها برای مشاغلی که تجارت آنلاین دارند، ضروری است، بلکه برای تبلیغات هر نوع کسب و کاری لازم می باشد. عدم تبلیغات در اینستاگرام به معنای از دست دادن جمعیت زیادی از مخاطبان است چرا که روزانه بیش از 500 میلیون کاربر اینستاگرام از این پلتفرم استفاده می کنند و 50 درصد آنها حداقل یک صفحه تجاری را دنبال می کنند. این روز ها بازاریابی شبکه های اجتماعی از اهمیت بالایی برای کسب و کار های مختلف برخوردار است و عدم پرداختن به آن به معنای از دست دادن بهترین موقعیت های تبلیغاتی با بازدهی بالا می باشد.
فروشگاه آنلاین در اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که تصاویر و ویدئو های مربوط به کسب و کار و محصولات خود را با مردم به اشتراک بگذارید و با آنها تعامل داشته باشید. کاربران نیز می توانند با نظر دهی، پسندیدن، به اشتراک گذاری پست ها و دنبال کردن صفحه شما، مخاطب شما شوند و به دیده شدن بیشتر تجارت آنلاین شما کمک کنند.
شما در آنلاین شاپ خود می توانید موارد زیر را به کاربران به نمایش بگذارید:

تصویر و فیلم محصولات
نام کالا ها و اطلاعات مربوط به ویژگی ها فیزیکی
قیمت محصولات
لینک وب سایت

این شبکه اجتماعی به شما کمک می کند که محصولات خود را مستقیماً تبلیغ کنید، اینستاگرام همیشه کانالی فوق‌ العاده برای ارتباط با مخاطبان هدف و تعمیق روابط با مشتری بوده است. در دیجیتال مارکتینگ نیز یکی از مهمترین کانال های بازاریابی اینترنتی است.
برای راه اندازی فروشگاه آنلاین خود در اینستاگرام ابتدا باید حساب کاربری تجاری ایجاد کنید. با توجه به استقبال بالای کاربران از آنلاین شاپ ها، اینستاگرام قابلیت های مختلفی را در بروز رسانی های خود برای آنلاین شاپ ها در نظر گرفته است. که البته اغلب آنها شامل پرداخت هزینه می شود و در ایران نیز پرداخت هزینه بین المللی کمی دشوار است.
با این حال از قابلیت های رایگان آن نیز می توان بهترین استفاده را کرد. ایجاد حساب کاربری تجاری با حساب کاربری شخصی در اینستاگرام متفاوت است. در حساب کاربری تجاری می توان اطلاعات اولیه فروشگاه را برای اطلاع به مردم ثبت نمود. آدرس فروشگاه حضوری، آدرس وب سایت، راه های ارتباطی، لینک ارتباط با تلگرام، شماره تماس، آدرس ایمیل، نام فروشگاه، صنف کاری و … از اطلاعات فروشگاه هستند که می توان آنها را به اطلاع به مردم در صفحه خود ثبت کنید.
بعد از ثبت اطلاعات باید، تصاویر و ویدئو کالا های خود را جهت نمایش به مردم در صفحه خود بارگذاری نمایید. هر عکس یا فیلم در صفحه شما یک پست اینستاگرام محسوب می شود. برای هر پست می توانید نوشته شامل قیمت، مشخصات ظاهری و فیزیکی کالا، سایز، و سایر اطلاعات را وارد کنید. همچنین امکان تگ کردن صفحات دیگر نیز وجود دارد.
با انتشار اولین پست، صفحه شما رسما آغاز به کار می کند. با تبلیغات صفحه خود می توانید مخاطبان بسیاری بدست بیاورید. روش های مختلفی برای تبلیغات در این پلتفرم وجود دارد:

تبلیغات با همکاری بلاگر ها، سلبریتی ها، اینفلوئنسر ها
برگزاری کمپین های تبلیغاتی
برگزاری مسابقه های مختلف
تبادل با سایر صفحات
تبلیغات پیج با استفاده از پیج های پر بازدید

استفاده از هر کدام از این روش ها نیاز به دانش بازاریابی اینترنتی دارد. هزینه تبلیغات در اینستاگرام با هر روشی تقریبا بالا است به همین دلیل قبل از هر اقدام برای جلوگیری از اتلاف هزینه و دریافت بازدهی بالا می توانید با کارشناسان فعال ما در این زمینه به صورت رایگان مشاوره حضوری یا آنلاین داشته باشید.
شرکت طراحی وب سایت وب تو نت علاوه بر ارائه خدمات طراحی وب سایت و سئو و بهینه سازی سایت به ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ و خدمات اینستاگرام مارکتینگ نیز می پردازد.

چگونه می توانم در اینستاگرام آنلاین شاپ باز کنم؟

برای شروع لازم است در این شبکه برای کسب و کار خود حساب کاربری تجاری ایجاد کنید. با وارد کردن اطلاعات مربوط به فروشگاه خود مانند آدرس فروشگاه حضوری در صورت امکان فروش حضوری، لینک سایت، شماره تماس، ایمیل و دیگر اطلاعات، آنلاین شاپ خود را راه اندازی خواهید کرد. برای تبلیغات و اینستاگرام مارکتینگ و همچنین افزایش مخاطبان خود می توانید با کارشناسان اینستاگرام مارکتینگ شرکت طراحی وب سایت وب تو نت تماس حاصل نمایید.