وب

تو

نت

سئو سایت در اصفهان

برای سئو سایت در اصفهان با ما تماس بگیرید

استفاده از رنگ های جذاب در طراحی وب سایت

 

تحقیقات نشان می دهد که 90% تصمیمات خرید ناگهانی صرفا بر اساس درک رنگ ها انجام می شود.
یادگیری استفاده از رنگ ها در طراحی وب سایت یکی از چالش های بزرگ است که هر طراح و صاحب سایتی ممکن است با آن روبرو شود.

انتخاب یک رنگ بندی مناسب برای وب سایت همان چیزی است که باعث می شود آن را جذاب، به یاد ماندنی، قابل اعتماد و سودآور کند.
هنگام ساخت یک وب سایت بایستی در انتخاب رنگ ها دقت بسیار زیادی به خرج داد. زیرا رنگ های مختلف پیام های متفاوتی به مخاطب انتقال می دهند و می توانند درک آنها را نسبت به وب سایت شما تغییر دهند.
نحوه ی انتخاب یک طرح رنگی مناسب برای وب سایت
انتخاب یک رنگ مناسب برای وب سایت می تواند یک بازی دشوار باشد.
استفاده نکردن از رنگ های جذاب و متفاوت در طرح وب سایت می تواند آن را بی روح و ناخوشایند جلوه دهد و از طرفی استفاده بیش از اندازه از رنگ های متفاوت در وب سایت می تواند باعث دلزدگی شود. استفاده از رنگ های مناسب و استفاده به جا و به اندازه از آنها از اهیمت خاصی برخوردار است.

3 قدم برای استفاده از رنگ ها در طراحی وب سایت
به طور کلی 3 رنگ اصلی  را برای استفاده در طراحی وب سایت خود بایستی مد نظر داشته باشید:

انتخاب رنگ غالب به عنوان رنگ نام تجاری برند
انتخاب یک یا دو رنگ برای انتقال پیام به مخاطبین (رنگ لهجه)
انتخاب یک رنگ پس زمینه برای تکمیل طرح

انتخاب رنگ غالب
رنگ غالب رنگ نام تجاری شماست که در ذهن همگان می ماند. هنگامی که کاربران به وب سایت شما مراجعه می کنند، رنگ غالب است که احساسات آنها را برانگیخته می کند.
رنگ غالب همان رنگی است که مخاطبین شما هنگام فکر کردن به شما به خاطر می آورند لذا استفاده ازکانتراست رنگ ها در طراحی سایت از اهمیت به سزایی برخوردار است.
معانی رنگ ها و چگونگی انتخاب رنگ های مناسب
شرکت های بزرگ، برای نام تجاری خود، رنگ های غالب را به طور تصادفی انتخاب نمی کنند. انتخاب رنگ مناسب یک استراتژی است که در بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد.
رنگ های جذاب و مختلف توانایی جذب گروه های مختلفی از افراد را دارند و حتی می توانند رفتار مصرف کنندگان را تغییر دهند.
اما معانی رنگ ها

رنگ سبز انتقال دهنده پیام سلامتی و ثروت است و مورد علاقه هر دو گروه زنان و مردان می باشد.
رنگ نارنجی بیانگر اشتیاق و خلاقیت است. رنگ نارنجی می تواند خریداران را به خود جذب کند.
قرمز بیانگر انرژی،هیجان و خطر است و برای تحت تاثیر قرار دادن افراد مناسب است. رستوران ها اکثرا در طراحی خود از رنگ قرمز استفاده می کنند.
رنگ صورتی بیانگر عشق و زنانگی و بی گناهی است و بیشتر در محصولاتی که مشتریان آن خانم ها می باشند، استفاده می شود.
رنگ آبی بیانگر آرامش، امنیت و اعتماد است و اغلب در بانک ها برای جلب اعتماد مشتریان استفاده می شود.
مشکی بیانگر قدرت و لوکس بودن است و معمولا در برند های لوکس و شکیل استفاده می شود.

حال که با معانی و پیام های رنگ های مختلف تا حدودی آشنا شدید بایستی رنگی را که بیشترین تطابق را با برند تجاری شما دارد انتخاب کنید. همچنین می توانید با انتخاب رنگ های جذاب و متفاوت، گروه متفاوتی از کاربران با اهدافی متفاوت را تحت تاثیر قرار دهید. به عنوان مثال اگر مخاطبین و کاربران سایت شما افراد جوان و با انرژی هستند استفاده از رنگ نارنجی یا قرمز مناسب تر است. اما اگر در پی جلب اعتماد مخاطبین خود هستید رنگ آبی گزینه بهتری است.
نحوه استفاده از رنگ غالب در وب سایت
رنگ غالب را فقط در تعداد محدودی از جاهایی که می خواهید بازدیدکنندگان وب سایت شما به آن توجه کنند، استفاده کنید یا در جاهایی که می خواهید بازدیدکنندگان شما اقدامات خاصی را انجام دهند مثلا تماس با شماره تلفن و یا پر کردن فرم تماس.
انتخاب رنگ ها برای انتقال پیام
داشتن فقط یک رنگ در کل وب سایت بسیار خسته کننده است. برای جالب تر و حرفه ای تر شدن طراحی وب سایت خود بهتر از بیش از یک رنگ در آن استفاده کنید.
نحوه استفاده از رنگ های حاوی پیام (رنگ لهجه)
رنگ ها لهجه یا حاوی پیام برای متمایز کردن اطلاعات ثانویه در وب سایت استفاده می شوند. منظور از اطلاعات ثانویه آن دسته از اطلاعات و محتوایی هستند که کانون اصلی سایت نیستند اما می خواهید که مورد توجه باشند. مانند اطلاعات داخل کادر ها یا عناوین زیر مجموعه عنوان اصلی.
سعی کنید از یک یا دو رنگ برای انتقال مفاهیم استفاده کنید. استفاده بیش از اندازه رنگ لهجه باعث گیج شدن مخاطبین می شود.
انتخاب رنگ پس زمینه وب سایت
رنگی که شما به عنوان رنگ پس زمینه خود انتخاب می کنید کاملا به هدف وب سایت شما بستگی دارد. در ادامه به بررسی انتخاب رنگ پس زمینه در چند مورد از سایت ها با اهداف گوناگون می پردازیم:
وب سایت های تجارت الکترونیک و وب سایت های اطلاعاتی
بهترین رنگ پس زمینه برای سایت های تجارت الکترونیک و یا سایت های اطلاعاتی رنگ سفید و یا رنگ های سبک می باشد. رنگ پس زمینه ساده باعث انتقال تمرکز بازدیدکنندگان به روی محتوا و یا محصولات می شود.
وب سایت های شرکتی یا تجاری
وب سایت های تجاری و یا شرکتی معمولا دو هدف دارند: تبلیغ برند و یا خدمات.
بسته به اینکه وب سایت تجاری شما روی کدام یک از این دو هدف تمرکز دارد رنگ پس زمینه متفاوت خواهد بود.

سایت تجاری با هدف تبلیغ

وقتی که هدف سایت تجاری شما تبلیغات برند می باشد بهتر است از سایه های رنگ غالب به عنوان رنگ پس زمینه استفاده کنید.
هنگامی که از تنوع رنگ غالب به عنوان رنگ پس زمینه استفاده می کنید، برند خود را تقویت می کنید و آن را برای کاربران به یادماندنی تر می کنید.

وب سایت تجاری با تمرکز بر ارائه خدمات

اگر می خواهید ارزش خدمات و یا نمونه کار های پروژه های گذشته شما نقطه کانونی باشد، از رنگ سفید و یا رنگ خنثی به عنوان رنگ پس زمینه استفاده کنید. با انتخاب یک رنگ خنثی و یا سفید برای رنگ پس زمینه به طور طبیعی محتوای شما بیشتر جلب توجه می کند.
وب سایت های شیک
برای وب سایت هایی که در زمینه های مد و فشن و یا رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرند هیچ قانون خاصی وجود ندارد. می توانید از رنگ های جذاب و الهام بخش و یا رنگ های رنگین کمان به عنوان رنگ پس زمینه استفاده کنید.
نتیجه گیری
انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت شما هرگز نباید بر اساس علاقه شما انتخاب شود. در یک طراحی وب سایت خوب، کاربران و مخاطبان همیشه در الویت هستند. شما بایستی رنگ و طرحی را انتخاب کنید که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد. انتخاب رنگ ها نبایستی تصادفی باشد و باید بر اساس قواعدی که پیشتر ذکر شد انجام شود. همانطور که دیدید رنگ ها بسیار قدرتمند هستند. شما با انتخاب درست رنگ ها و هارمونی مناسب می توانید توجه کاربران را به موضوع خاصی جلب کنید و یا پیام خاصی را به آنها انتقال دهید. رنگ ها می توانند محصول خاصی را جذاب تر کنند و یا متنی را مورد توجه کاربران قرار دهند و شما با انتخاب مناسب طرح های رنگی می توانید توجه کاربران را به سمت و سویی که می خواهید هدایت کنید.
شرکت وب تو نت یا سالیان سال تجربه و تخصص در این زمینه طراحی وب می تو اند یاری گر شما در این مهم باشد.